Terkel Andersen modtager ærespris for Indien-indsats

Danmarks Bløderforening har siden midten af 1990’erne og indtil 2006 samarbejdet med den indiske bløderforening om at forbedre leveforholdene for blødere i Indien. Den indsats modtager tidligere formand for Danmarks Bløderforening Terkel Andersen nu en ærespris for.

I juli måned mødtes sekretariatsleder Karen Binger Holm med en repræsentant fra den indiske bløderforening (HFI) for at modtage en særlig pris på vegne af tidligere formand for Danmarks Bløderforening Terkel Andersen. Den indiske forening har valgt at tildele Terkel Andersen en ærespris som tak for det store udviklingsarbejde, Danmarks Bløderforening iværksatte i Indien i 1990’erne.

Sekretariatsleder Karen Binger Holm får overrasket den indiske bløderforenings ærespris på Terkel Andersens vegne.

Udgivet: 30. august 2023

Udviklingsarbejde

Danmarks Bløderforening har gennem flere årtier arbejdet for at forbedre forholdene for blødere i udviklingslande. Bl.a. var foreningen i Indien aktiv igennem mere end 10 år med projektet Bløderliv i Indien.

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.