World Hemophilia Day 2021

I dag, d. 17. april, er det World Hemophilia Day. Det har vi markeret gennem ugens løb på de sociale medier ved at sætte fokus på livet med blødersygdom i Danmark og andre steder i verden. I dag kulminerede ugen med, at vi løftede sløret for denne nye redesignede hjemmeside. Vi håber, I vil tage godt imod den.

Livet med blødersygdom uden for Danmarks grænser

WFH – vores internationale paraplyorganisation – har iværksat initiativet: WFH Humanitarian Aid Program for at sikre bedre adgang til behandling for bløderpatienter i udviklingslande.

Om Krishna Sakhakarmi har som den første hæmofilipatient fra Nepal fået indopereret en knæprotese. Operationen kunne lade sig gøre takket være en donation af faktor fra WFH Humanitarian Aid Program.

Humanitarian Aid Program er essentiel for mennesker med blødersygdom i Nepal og i andre udviklingslande, fordi behandlingen er baseret på faktor doneret af initiativet.

#TreatmentForAll

Læs mere om Om Krishna Sakhakarmis historie og WFH Humanitarian Aid Program her >

Bær rødt på lørdag

På lørdag d. 17. april er det World Hemophilia Day – det kan du markere ved at bære rødt. Den røde iøjnefaldende farve kan være en anledning til at tale om og fortælle andre om blødersygdomme.

Del dit billede med os, hvor du bærer rødt på lørdag på World Hemophilia Day på Instagram >

Udgivet: 17. april 2021

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.