30+ netværksmøde 2019

Med 14 meget engagerede deltagere fra hele landet blev netværksarrangementet i den såkaldte ’De Stive Anklers Klub’ endnu én gang en stor succes. Deltagerne har et meget stort behov for at dele deres egne historier, og de giver alle udtryk for, at det er en lettelse at gøre det i et uformelt selskab med andre patienter, der har samme historie.

Netværksdagen d. 7. september havde et besøg fra overlæge fra Rigshospitalet Peter Kampmann på programmet. Han har i de senere år ytret stor interesse for netop ’de voksne blødere’ og i en interviewsamtale med bløderforeningens formand Jacob Bech Andersen satte han ord på den fase, som de voksne blødere befinder sig i lige nu.

Ligeledes satte Peter Kampmann de mange nye behandlingsmuligheder i perspektiv – ligesom han var med på en lytter og enkelte kommentarer under den vigtige ’bordet rundt’-runde, hvor deltagerne deler erfaringer fra deres aktuelle blødersituation.

Efter en formiddag med oplæg og diskussioner fortsatte gruppen til en lokal restaurant, hvor de gode, hårde og tragiske historier fra livet som bløder, blev delt i stor stil.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.