Vellykket udflugtsdag for børnefamilier

Der var stor opbakning, da Bløderforeningen i foråret 2023 inviterede på familieudflugt to steder i landet. Intet mindre end 22 familier med blødersygdom tæt inde på livet havde meldt sig til.

D. 13. maj 2023 holdt Danmarks Bløderforening udflugtsdag for børn med blødersygdom og deres familier. Familieudflugten gik til to destinationer – én for familier i vest og én for familier i øst.

For familier i vest gik turen til Ree Park på Djursland. For familier i øst gik turen til Experimentarium nær København. Deltagerne kunne selv vælge, hvilken af turene det passede dem bedst at deltage i. På begge ture var der arrangeret frokost, og en fælles aktivitet for familierne.

I 2020 kunne Danmarks Bløderforening for første gang invitere børnefamilier med blødersygdom på udflugtsdag. Der var så god opbakning til familieudflugten, at succesen siden er blevet gentaget. I år er det tredje gang, vi kunne afholde udflugtsdag – og det er formentlig ikke den sidste!

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.