Ungemøde 2013

Den 26. oktober 2013 mødtes en håndfuld af foreningens unge til hygge, erfaringsudveksling og standup-show med komikeren Simon Talbot, der selv er bløder. Læs beretningen fra den hyggelige eftermiddag her.

Efter et par år siden det sidste ungearrangement i Danmarks Bløderforening, besluttede Ann Kjersgaard Nielsen, at det kunne være hyggeligt med et nyt møde i ungegruppen. Da det sidste ungearrangement var med standup, ville det være et godt udgangspunkt at starte der igen.

Der blev derfor lagt en føler ud på ungegruppens Facebook-gruppe og spurgt, om det var noget, der var stemning for blandt de unge. Da der var positiv respons, gik planlægningen i gang, og en dato blev fastlagt, hvor vi kunne komme ind og se et show. Valget faldt på Simon Talbots show ”Talle alene i verden” den 26. oktober i Bremen Teater i København.

Humøret var højt blandt de unge deltagere - også inden de tog til standup-showet. Her er de på vej til Simon Talbots standup-show "Talle alene i verden."

Vi mødtes i foreningens lokaler i København til lidt frokost, hyggesnak og erfaringsudveksling. Her fik vi snakket om alt fra overgangen fra sommerlejrene til at blive ”ung” bløder, hvordan man skal forholde sig, når man skal starte på arbejdsmarkedet, og hvordan man forholder sig til sin sygdom – både i forhold til jobsamtaler og i forhold til sygefravær.

To af de unge deltagere taler om fælles udfordringer i foreningens sekretariat.

Vi talte også om, hvad vi kunne tænke os, at der kunne komme af fremtidige arrangementer til unge. Her blev en weekendtur foreslået som en god ide, da der altid bruges meget af dagen på transport, når det er endagsarrangementer. Der var også stemning for, at man kunne lave nogle fælles arrangementer med unge fra nogle af de andre nordiske lande for at udveksle erfaringer med dem og se, hvordan deres hverdag er.

Efter showet i Bremens Teater blev der sagt farvel og på gensyn, og alle var enige om, at det havde været nogle hyggelige timer i København.

Tekst: Claus Dahl
Fotos: Ann Kjersgaard Nielsen

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.