Ungemøde 2015

Unge fra Danmarks Bløderforening satte den 10. april 2015 hinanden stævne til en weekend fyldt med sjov og teambuilding i forbindelse med foreningens årsmøde. Her kan du læse Martin Boelt Sørensens beretning fra ungemødet.

Af Martin Boelt Sørensen

Så har der været unge arrangement igen. Denne gang har det været i forbindelse med Bløderforeningens årsmøde, at der blev inviteret på tur.

Vi mødtes fredag aften på Slagelse Station efter lidt ”gemmeleg”. (Der er åbenbart forskellige måder at stige af et tog afhængig af, hvor i Jylland man kommer fra). Da vi endelig havde ”fundet” alle og var samlet i bilen, manglede vi bare at hente Naja, der var sendt på indkøb til aktiviteter senere. Naja blev hentet, og vi kørte mod første destination, bowlinghal og aftensmad.

Efter en god aftensmad bestående af US steak med kartofler og salatbar gik vi gang med den egentlige bowling. Inden vi kom i gang, var vi vist alle hver især overbevist om, at vi ville komme sidst, men det viste sig hurtigt, at vi egentlig alle var lidt bedre end forventet, bowlingrust eller ej.

Fredag aften slog de unge deltagere sig løs på bowlingbanen

Hvor rustne vi end troede, VI var, var det straks værre med banen. Vi var i tre omgange nødt til at tilkalde hjælp for at få keglerne sat ned og barrieren fjernet, og bare for at få banen startet var bowlinghallen nødt til at få en af deres mekanikere hen til os. Men tekniske problemer eller ej, havde vi det sjovt. Efter to timers bowling havde vi spillet tre baner med tre forskellige vindere.

Christian og Martin

Næste skridt var nu turen til Kobæk Strand Konferencecenter, hvor årsmødet og resten af ungeturen skulle foregå. Efter en kort diskussion Christian og Naja imellem, om hvordan man egentlig kom ud af Slagelse, var det en rimelig stille og hurtig tur.

Det vil sige, indtil vi kom frem. Døren var låst, og der var ingen i receptionen. Efter at have kimet efter hjælp kom der endelig en rimelig forvirret ansat frem og hjalp os ind. Vi fandt de andre, der var ankommet før os og havde fået vores nøgler, og gik ellers hver til sit. Bortset fra lidt problemer med, hvordan vi tændte lyset på værelserne, var dagen ovre.

Martin og Andreas i gang med Lego-bil udfordringen

Lørdag deltog vi for det meste i årsmødet indtil om aftenen, hvor vores teambuilding-program gik i gang. I løbet af dagen havde vi fået et par af de yngre årsmødedeltagere shanghajet til at være del i vores hemmelige program, og det endte derfor i en 2v2, drengene mod pigerne teambuilding-øvelse. Efter en øvelse i kommunikation, hvor vi skulle bygge en Lego-bil ud fra, hvordan den ene fortalte, hvordan den så ud, samt to kreative opgaver, hvor man skulle henholdsvis stable søm og komme igennem et stykke papir, var det en rimelig klar sejr til pigerne.

Ungegruppen overvejer, hvordan man stabler søm

Søndag var der generalforsamling, og efter den sluttede, begyndte vi på sidste etape af ungeturen. Vi lagde ud med at afslutte vores teambuilding-øvelser. Holdene blev blandet, og vi skulle nu bygge en mand ud af centicubes ud fra hukommelse. Hver person fik et kig, og derefter skulle vi bygge figuren ned til farverne på bukserne og armene.

Nanna og Andreas samler centicubes

Der teambuildes i ungegruppen!

Derefter foregik det sidste af vores program udenfor, først med robotfodbold, hvor en person havde bind for øjnene, mens partneren styrede ham/hende ved at fortælle, hvor man skulle gå hen. Til sidst havde Naja sat en lille windsurfing-drage op, som vi alle sammen fik en tur med at styre. At lære hvordan man skulle styre dragen, var nemmere sagt end gjort, men vi fik alle sammen lært det.

Drageflyvning og robotfodbold foregik samtidig med de foredrag, der var planlagt for årsmødet, så da vi var færdige, fik vi vores afskedssandwich og vand, og så var det for mit personlige vedkommende bare om at komme til Slagelse igen, og med toget hjemad.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.