50 års jubilæumsfilm

I 2020 kunne Bløderforeningen fejre 50 års jubilæum. I den forbindelse udgav vi denne foreningsfilm. I filmen ser vi tilbage på foreningens virke og blødernes historie gennem de sidste 50 år.

Se filmen om blødernes og Danmark Bløderforenings historie fra 1970 til i dag:

Læs mere om foreningens historie:

Foreningens historie

Danmarks Bløderforening blev dannet i 1970 blandt andet med ønsket om at informere bløderne og deres pårørende om sygdommen, samt hvordan man lever med den. Stifterne af foreningen var Jørgen Lang, der selv var far til en bløderdreng, og overlægerne Johannes Gormsen og Knud-Erik Sjølin.

Læs også om:

Behandling gennem tiderne

Vi skal helt tilbage til omkring år 200 for at finde de første beskrivelser af, hvad der kan have været blødersygdom. Gennem tiden er der sket en stor udvikling i viden om blødersygdom og behandling. Det kan du læse mere om her.

Har du brug for
nogen at tale med?

Få støtte og rådgivning fra en kontaktperson eller i en facebookgruppe.