Studerende udvikler digitale koncepter til Danmarks Bløderforening

De studerende skulle i grupper udvikle et digitalt koncept, der skal gøre egenmestring af blødersygdommen lettere for patient og/eller pårørende. I opgaven blev lagt særlig vægt på motivation, egenmestring, monitorering af blødninger og behandling og let adgang til sundhedsvejledning.

De studerende fik knap én uge til opgaven. Om mandagen blev de introduceret til bløderområdet, og den efterfølgende fredag præsenterede de deres forskellige koncepter. Flere af grupperne havde tænkt kreativt og lavet koncepter med apps knyttet sammen med enten et armbånd, en hololinse (briller du ifører dig for at se hologrammer) eller en plysset bamse. Andre havde udviklet spil med for eksempel en bløder-superhelt, som først kan spilles, når man har taget faktor.

Foreningen siger stort tak for alle de gode ideer og den energi, de studerende lagde for dagen for at forbedre dagligdagen for bløderne. De forskellige koncepter vil blive inddraget til inspiration i det videre arbejde i telemedicinprojektet.